Wartsila Polska miała swój udział w budowie największego wycieczkowca świata Harmony of the Seas, który powstał na zamówienie amerykańskiego armatora Royal Caribbean Cruises Ltd. Ekipy z naszego kraju brały udział w rozruchu silników głównych statku oraz w uruchomieniu systemu odsiarczania spalin, tzw. scrubberów. Prace prowadzone były w stoczni STX France w Saint-Nazaire.
Wärtsilä dostarczyła do Francji sześć silników, w tym dwa 16V46 i cztery 12V46. Całkowita moc oferowana przez te urządzenia to 96 MW. Odpowiedzialna za ich rozruch była właśnie Wartsila Polska. W trakcie prac uruchomiono wszystkie silniki, które zostały obciążone w 25% i dokładnie sprawdzone. Przeanalizowano również systemy zabezpieczeń i system alarmowy silników.
Następnie przyszła kolej na uruchomienie instalacji scrubberów. Wartsila dostarczyła tam dwa systemy oczyszczania spalin w wersji hybrydowej, umożliwiającej działanie w układzie otwartym albo zamkniętym (Open Loop i Close Loop). Jest to obecnie największa tego typu instalacja na świecie, o mocy aż 40 MW. Do każdego ze scrubberów podłączone są dwa silniki 12V46 oraz jeden 16V46. Inżynierowie Wartsila Polska mieli za zadanie sprawdzenie poszczególnych elementów systemu i wykonanie wstępnych analiz, po których przeprowadzili udany test dla różnych poziomów obciążenia silników. Miał on na celu sprawdzenie jakości oczyszczania spalin, według zaleceń konwencji MARPOL.
Harmony of the Seas ma 362 m długości i 66 m szerokości. Zabiera na pokład 6360 pasażerów i 2100 członków załogi. Oferuje m.in. największą morską zjeżdżalnię (z pokładu 16. na 6.), bar z alkoholami obsługiwany przez dwa roboty, kolejkę tyrolską, boisko do koszykówki, pole do minigolfa, symulator surfingu, teatr na 1400 miejsc, ulicę pełną restauracji i sklepów oraz zewnętrzny ogród z 12 tys. gatunków roślin.