Pakiet Mobilności, będący przedmiotem dyskusji w Parlamencie Europejskim, coraz bardziej rozszerza spektrum swojego oddziaływania. Oprócz walki z dumpingiem socjalnym będzie również źródłem finansowania infrastruktury europejskiej. Zgodnie z zapowiedziami obowiązek eurowiniety miałby być wprowadzony 1 stycznia 2026 r, a wpływy byłyby przeznaczane na finansowanie infrastruktury drogowej, zarówno jej tworzenie, jak i poprawę. Francuska europosłanka Christine Revault d’Allonnes-Bonnefoy, w ramach Pakietu Mobilności, przedstawiła PE swój raport w sprawie wniosku Komisji Europejskiej dotyczącego zmiany dyrektywy o eurowinietach. Przedstawione w raporcie propozycje dotyczą wprowadzenia 1 stycznia 2026 r. euroopłaty w wysokości uzależnionej od przejechanego odcinka drogi, od wszystkich pojazdów ciężarowych oraz małych samochodów dostawczych wykonujących przewozy drogowe towarów, a także wprowadzenia możliwości stosowania opłat (z tytułu kosztów zewnętrznych) na sieciach nieobjętych obowiązkiem uiszczania euroopłaty strukturalnej. Opłata ta byłaby zróżnicowana ze względu na poziom zanieczyszczeń emitowanych przez pojazdy. Europosłanka popiera również propozycję utworzenia Europejskiej Agencji Transportu Lądowego, która byłaby odpowiedzialna za monitorowanie skutecznego wdrażania przepisów nowej dyrektywy.