Niemcy rozszerzą myto o łącznie 40 tys. km dróg federalnych. Obecnie u naszego zachodniego sąsiada myto pobierane jest na 13 tys. km autostrad i 2,3 tys. km dróg federalnych. Od 1 lipca opłaty za przejazd od ciężarówek powyżej 7,5 t zostaną rozszerzone na kolejne 40 tys. km dróg. Niemcy chcą uniemożliwić w ten sposób ewentualne omijanie płatnych odcinków i zapewnić wpływy do budżetu. Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) szacuje, że rozszerzenie myta przyniesie nawet 2 mld euro rocznie, które pozwolą na utrzymanie i rozbudowę infrastruktury drogowej.
Niemieccy przewoźnicy z kolei ostrzegają, że w związku z objęciem opłatami kolejnych dróg nastąpi wzrost stawek frachtów. Koszty branży transportowej i logistycznej podniosą się w związku z planowanymi zmianami o ok. 2 mld euro rocznie. Aktualnie udział myta w kosztach transportu stanowi nawet do 10%. Jak podkreślają przedstawiciele transportowców, cenę za rozszerzenie myta ostatecznie zapłaci konsument, gdyż przewoźnicy podniosą stawki frachtu, by zrekompensować sobie wyższe koszty.