Les Alizés to hybrydowa jednostka do montażu morskich farm wiatrowych, która powstała właśnie w chińskiej stoczni CMHI Haimen. Statek o długości ponad 236 m, nośności 61 tys. t oraz z pokładem o powierzchni 9,3 tys. m³ będzie największym tego typu obiektem we flocie belgijskiej grupy Jan De Nul, zdolnym do instalowania dużych morskich komponentów wiatrowych. Do eksploatacji ma trafić w II połowie 2022 r. – rozpocznie realizowanie swojego pierwszego zlecenia, którym będzie transport i montaż 107 fundamentów jednopalowych pod budowę morskich farm wiatrowych Gode Wind 3 i Borkum Riffgrund 3, realizowanych u wybrzeży Niemiec przez duński koncern Ørsted.
Zamówiony pod koniec 2019 r. statek Les Alizés jest przykładem jednostki nowej generacji na rynku offshore wind. Został wyposażony w jeden z największych żurawi w swojej klasie, który wykorzystuje również innowacyjne i uniwersalne szybkozłącze, poprawiające zarówno bezpieczeństwo, jak i wydajność operacji. Jednostka posiada również elektryczny chwytak do komponentów z kompensacją ruchu i zintegrowanym systemem prowadzenia. Dysponuje także w pełni zautomatyzowanym systemem obsługi monopali.
Zadbano również o ekologiczny napęd, stosując generatory napędzane silnikiem wysokoprężnym z technologią akumulatorów w celu optymalizacji obciążenia silnika i odzyskiwania potencjalnej energii zwracanej z dźwigu. Belgijska firma podczas projektowania statku wzięła pod uwagę fakt, że turbiny nowej generacji mogą mieć ponad 260 m wysokości, łopaty o długości ponad 120 m i być osadzane na fundamentach o masie do 2500 t.