Evergreen potwierdził, że kontynuuje prace nad rozbudową i modernizacją floty, składając kolejne zamówienia na megakontenerowce. Armator zamówił kolejne trzy jednostki o pojemności 24 tys. TEU w chińskiej stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding. Razem z 12 poprzednio zamówionym kontenerowcami o identycznej pojemności Evergreen ma drugi co wielkości portfel zamówień wśród operatorów kontenerowych. Łącznie Evergreen ma obecnie w budowie 64 kontenerowce z dostawą do 2025 r., co stanowi 40% obecnej pojemności firmy wynoszącej 1,5 mln TEU.
Jednak zdaniem Alphaliner najszybciej rozwijającym się segmentem przemysłu stoczniowego jest budowa mniejszych kontenerowców. Ostatnio CMA CGM poinformowało o powiększeniu zamówienia w południowokoreańskim Samsung Heavy Industries do łącznie 10 mniejszych jednostek o pojemności 7,3 tys. TEU każda. Z kolei Eastern Pacific potwierdził kontrakt na sześć kontenerowców o pojemności 2,9 tys. TEU, które zostaną zbudowane w Fujian Mawei Shipbuilding, z opcją na cztery dodatkowe statki. Ponadto China United Lines (CULines) zamówiły dwa kontenerowce o pojemności 7 tys. TEU w Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding, podczas gdy China Shipbuilding poinformowała, że tajski armator RCL (Regional Container Lines) podpisał kontrakt na budowę dwóch kontenerowców o identycznej pojemności.