Cargotec i Konecranes, liderzy rynku w produkcji portowych urządzeń przeładunkowych, zrezygnowali z planów połączenia swoich sił. To efekt sprzeciwu wobec transakcji ze strony brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków oraz Wydziału Antymonopolowego Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych. Wartość transakcji wyceniano na 5 mld USD.
Oznacza to fiasko prowadzonych od października 2020 r. działań mających na celu połączenie obu producentów, którzy chcieli w ten sposób wzmocnić swoją pozycję na rynku wobec chińskich producentów dźwigów i suwnic. Firmy były nawet w stanie sprzedać część swojego biznesu – dział Lift Truck w Konecranes i Kalmar Automation Solutions z Cargotec. Jednak mimo to organy regulacyjne w wielu krajach wyraziły swoje obawy, powołując się na potencjalny brak konkurencji po połączeniu. Oprócz Wielkiej Brytanii i USA wątpliwości miała także Australia. Z kolei Komisja Europejska, wyraziła wstępną zgodę, zastrzegając jednak dogłębną analizę na dalszym etapie transakcji.
W związku z tym Cargotec i Konecranes wydały wspólne oświadczenie, w którym zarządy obu firm stwierdziły, że po zapoznaniu się z uwagami otrzymanymi od regulatorów nie mogą „znaleźć żadnego satysfakcjonującego rozwiązania, które rozwiałoby ich obawy i które byłoby w najlepszym interesie akcjonariuszy”.