Pod koniec 2025 r. wejdzie do eksploatacji pierwszy z dwóch planowanych tankowców VLCC zasilanych amoniakiem. Lloyd’s Register, Samsung Heavy Industries i malezyjska firma żeglugowa MISC, za pośrednictwem swojej singapurskiej firmy AET, podpisały protokół ustaleń w tej sprawie. Według planów drugi statek będzie gotowy na początku 2026 r. W założeniu mają być to jednostki bezemisyjne.
To efekt projektu badań nad amoniakiem jako paliwem żeglugowym, pod nazwą The Castor Initiative, który firmy ogłosiły w styczniu 2020 r. wraz z MAN Energy Solutions. Uznały bowiem, że branża żeglugowa będzie musiała zbadać wiele ścieżek dekarbonizacji, aby osiągnąć optymalne rozwiązanie.
Firmy poinformowały również, że rozszerzą projekt, aby skupić się na identyfikacji zielonych korytarzy żeglugowych, ułatwić bunkrowanie tych statków oraz stworzyć program szkoleniowy dla marynarzy mających obsługiwać statki zasilane amoniakiem.