Drugi kwartał br. jest już najlepszy w historii, jeśli chodzi o nowe zamówienia na jednostki z napędem LNG – wynika z danych platformy Alternative Fuels Insight DNV. W samym maju zanotowano 30 kontraktów na statki z paliwem gazowym, a na koniec maja portfel zamówień wynosił 805 jednostek. Ponadto 229 ma status LNG ready.
Jak podkreślają przedstawiciele DNV zamówienia te dotyczą niemal wyłącznie kontenerowców i samochodowców. Gdyby trend utrzymał to samo tempo, do końca tego roku osiągnięto by poziom 1000 statków. Jednak prawdopodobnie przez resztę roku przyrost będzie wolniejszy.
Według DNV motorem wzrostu jest coraz częstsze stosowanie LNG w dużych statkach oceanicznych. Od początku roku złożono łącznie 151 zamówień na tego typu jednostki, co stanowi prawie 1/5 całego portfela kontraktów na flotę LNG. Obejmuje on 175 kontenerowców, 95 samochodowców, 88 tankowców oraz 44 masowce. Segmenty te stanowią połowę zamówień na statki LNG.
Z drugiej strony niezbędna jest rozbudowa infrastruktury do bunkrowania LNG. Według DNV na całym świecie operuje obecnie 38 bunkierek tego paliwa. Zamówienia obejmują 18 kolejnych, a ponadto trwają rozmowy dotyczące 17 następnych.