SeaShuttle to projekt realizowany przez armatora Samskip i Ocean Infinity, firmę specjalizująca się w robotyce morskiej. Oba przedsiębiorstwa, przy wsparciu norweskiego grantu, chcą opracować projekt, zbudować i wprowadzić do eksploatacji dwa statki autonomiczne. Będą to feedery o pojemności 500 TEU, zasilane wodorowym ogniwem paliwowym o mocy 3,2 MW. Jednostki operowałyby między norweskim Oslofjordem a Rotterdamem.
Przyspieszenie realizacji tego przedsięwzięcia było możliwe dzięki zaangażowaniu się w projekt firmy ENOVA w kwietniu br. i wsparciu w kwocie 15 mln USD. Jest to przedsiębiorstwo państwowe, które działa pod nadzorem norweskiego Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Ma ono na celu promowanie produkcji energii bardziej przyjaznej dla środowiska.
Według partnerów SeaShuttle mógłby stworzyć jeden z pierwszych w Europie bezemisyjnych, „zielonych” korytarzy i służyć jako wzór do naśladowania dla innych tego typu projektów.