MSC Air Cargo zadebiutuje na początku 2023 r. Świeżo powołana linia wyczarteruje 4 Boeingi 777-200F od amerykańskiego przewoźnika Atlas Air. Szefem nowego pododdziału firmy został Jannie Davel, który zdobywał doświadczenie w Delta Cargo, Emirates SkyCargo i DHL.
Tym samym największy armator kontenerowy na świecie MSC dołączył do innych operatorów, którzy w ostatnich miesiącach inwestują w sektor cargo lotniczego. Na początku 2022 r. CMA CGM zakupiło 4 samoloty towarowe i uruchomiło CMA CGM Air Cargo, a wiosną podpisało umowę o współpracę w transporcie towarów z Air France-KLM. Duński Maersk uruchomił własne linie lotnicze Maersk Air Cargo, latające na trasie z Chin do USA. Właściciele MSC starali się o przejęcie włoskiej linii ITA (dawniej Alitalia), ale ich oferta została odrzucona w sierpniu br. Obecna inwestycja w cargo lotnicze ma pomóc wesprzeć przewóz kontenerów świadczony przez MSC drogą morską.