Singapurski PSA International, główny udziałowiec gdańskiego Baltic Hub, inwestuje w terminal śródlądowy Duisburg Gateway. PSA podpisał umowę nabycia 22% udziałów w Duisburg Gateway Terminal GmbH (DGT), firmie zajmującej się budową nowego terminalu. Jego udziałowcami, oprócz PSA, są też: Hupac, HTS i Duisport. Jesienią ub.r. z inwestycji wycofało się COSCO i odsprzedało swoje udziały Duisportowi.
Plany rozwojowe zakładają, że Duisburg będzie największym śródlądowym portem kontenerowym na świecie. Pierwsza część terminalu ma zostać oddana do eksploatacji w I kwartale 2024 r. DGT jest zapowiadany jako pierwszy w Europie śródlądowy terminal kontenerowy w 100% neutralny dla klimatu. Położony nad Renem Port Duisburg obsługuje rocznie ponad 58 mln t ładunków oraz 4 mln TEU rocznie. Jest też kluczowym ośrodkiem handlu azjatyckiego, do którego docierają pociągi operujące na Nowym Jedwabnym Szlaku. Szacuje się, że jest to 30 składów dziennie.
W Europie PSA jest obecny w Belgii, w Portugalii, w Polsce i we Włoszech. Globalnie obsługuje łącznie 60 terminali morskich, kolejowych i śródlądowych w 160 lokalizacjach w 42 krajach.