Armatorzy kontenerowi działający w ramach OCEAN Alliance zdecydowali się przedłużyć współpracę do 2032 r. Dokument w tej sprawie podpisano pod koniec lutego br. w Szanghaju. Sojusz skupia: CMA CGM Group, COSCO, Evergreen i OOCL.
Szefowie armatorów skupionych w OCEAN Alliance, działających wspólnie od 2017 r., stwierdzili, że są obecnie największą na świecie operacyjną siecią żeglugową, nazywając siebie „kręgosłupem szlaków handlowych w handlu międzynarodowym”.
– Od 7 lat OCEAN Alliance przyczynia się do stabilizacji łańcucha dostaw, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami i regulacjami. Dzięki przedłużeniu współpracy będzie realizować swój główny cel: dostarczanie najlepszej oferty usług klientom w nadchodzących latach – czytamy w komunikacie sojuszu.
Niepewność co do przyszłości aliansu pojawiła się po tym, jak Hapag-Lloyd ogłosił, że opuści konkurencyjny The Alliance i połączy się z Mærskiem w ramach Gemini Cooperation. Był to kolejny krok w procesie przemian w branży kontenerowej, po decyzji o rozwiązaniu sojuszu 2M, skupiającego Mærsk i MSC.