Wstrzymano prywatyzację HMM, 8. największego armatora kontenerowego na świecie. To efekt braku porozumienia w sprawie sprzedaży pakietu kontrolnego grupie Harim, spółce koreańskiego przedsiębiorstwa Pan Ocean, zajmującego się obsługą ładunków masowych.
– Na razie nie planujemy wznowienia sprzedaży HMM. Ponieważ firma otrzyma wsparcie z funduszu państwowego, planujemy opracować plan, który umożliwi jej solidne funkcjonowanie – powiedział Kang Do-hyung, minister ds. gospodarki morskiej Korei Południowej.
W grudniu ub.r. Harim oraz współpracująca z nim firma inwestycyjna JKL Partners wygrali przetarg na zakup pakietu kontrolnego HMM. Ich oferta, za 58% udziałów, wynosiła ok. 4,9 mld USD. Jednak negocjacje dotyczące finalizacji transakcji utknęły, kiedy w grę weszły kwestie dotyczące kontroli zarządczej, reprezentacji w zarządzie oraz planów sprzedaży przez rząd pozostałych udziałów.
Po fiasku negocjacji urzędnik państwowego Koreańskiego Banku Rozwoju uznał za niewykluczone, że wkrótce będą prowadzone rozmowy na temat prywatyzacji z drugim dużym akcjonariuszem HMM, Korean Ocean Business Corporation.