Niemiecki rząd przyjął, 20 marca br., nową strategię dla portów morskich i śródlądowych. Już wcześniej, w czerwcu 2023 r., strategię dla portu w Hamburgu do 2040 r. przyjął hamburski senat. Po co jest nowa strategia narodowa, skoro poprzednią przyjęto nie tak dawno, bo w 2016 r.? Wyjaśnienie znajduje się na oficjalnej stronie rządu federalnego.

Dotychczasowa Narodowa Koncepcja Portowa pochodzi z 2016 r. i miała obowiązywać przez 10 lat. Wielkie wyzwania naszych czasów wpływają jednak również na porty morskie i śródlądowe. Przykładem jest rosyjski atak na Ukrainę, wpływ pandemii koronawirusa i brexitu oraz fundamentalne zmiany w gospodarce i energetyce. Krajowa strategia portowa ma na celu wzmocnienie konkurencyjności niemieckich portów morskich i śródlądowych. Należą do nich np. przyjazny dla środowiska transport towarów wspierający transformację energetyczną, a także cyfryzację branży portowej, która tworzy nowe grupy zawodowe i przeciwdziała zmianom demograficznym – czytamy na oficjalnej stronie rządu federalnego (bundesregierung.de).


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Pole wymagane
PRZEZakub Łoginow
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 09/2024
Poprzedni artykułCzy Zielony Ład jest skazany na sukces?
Następny artykułPrąd z portowego nabrzeża