Loconi dołącza do PSA

Singapurska grupa portowa PSA International zostanie większościowym udziałowcem Loconi Intermodal, jednego z liderów polskiego rynku intermodalnego.
Zgodnie z zawartą umową, której finalizacja jest jeszcze zależna od zatwierdzenia przez odpowiednie organy regulacyjne, PSA obejmie 85% udziałów w polskiej spółce.Pozostałe 15% udziałów pozostanie w rękach ATC Cargo, które obecnie posiada 39% udziałów. Swoje akcje sprzedają również Fundusz inwestycyjny Syntaxis Capital oraz osoby prywatne. Inwestor złożył ofertę zakładającą wycenę całego przedsiębiorstwa (tzw. enterprise value) na poziomie 118 mln zł. PSA to również akcjonariusz (posiada 40% akcji) terminalu kontenerowego Baltic Hub.
Grupa PSA jest jednym z największych operatorów terminali portowych na świecie obecnym w 45 krajach, z dwoma flagowymi kompleksami terminalowymi w Singapurze oraz Belgii. W Europie posiada udziały w ośmiu terminalach morskich: dwóch w Belgii, trzech we Włoszech, jednym w Turcji, jednym w Portugalii oraz 40% Terminalu Baltic Hub
w Gdańsku. Z kolei Loconi, działające od 2011 r., obsługuje miesięcznie 250 pociągów, przewożąc ok. 250 tys. TEU rocznie na kluczowych korytarzach kolejowych w Polsce.
Firma operuje na pięciu głównych trasach, łączących porty w Gdańsku i Gdyni z terminalami kolejowymi w Warszawie i Radomsku, Wielkopolsce, Wrocławiu oraz południu Polski via terminal w Oświęcimiu. W tym roku Loconi pracuje m.in. nad nowymi połączeniami, rozbudową terminalu w Radomsku i budowa terminalu w Zbąszynku.
Podpisanie umowy z PSA International to przełomowy moment w historii naszej firmy. Po 14 latach istnienia i dynamicznego, aczkolwiek organicznego rozwoju spółka została doceniona przez jednego z globalnych liderów rynku kontenerowego. Naszym celem było znaleźć partnera, który podziela naszą wizję zrównoważonego transportu i rozwoju i który z wiarą w nasze wartości będzie nam pomagał budować rozwiązania ułatwiające naszym klientom przenoszenie ładunków z dróg na tory – stwierdziła Lidia Dziewierska, prezes Loconi Intermodal.
PRZEZGrzegorz Bryszewski
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel
Poprzedni artykułPOLISH MARITIME INDUSTRY JOURNAL 2024
Następny artykułSezon wycieczkowców w Porcie Gdańsk na półmetku