Chiny zaprezentowały projekt dwupaliwowego kontenerowca LNG, o pojemności 27 500 TEU. Koncepcję statku o nazwie Green Sealion opracował Shanghai Ship Research and Design Institute, spółka zależna państwowej China State Shipbuilding Corporation (CSSC). Jeśli jednostka ta powstanie, to będzie największym kontenerowcem na świecie. Obecnie główni przewoźnicy w tym sektorze, w tym MSC, OOCL i ONE, operują statkami o pojemności 24 tys. TEU.
Green Sealion jest promowany jako podnoszący wydajność morską na wyższy poziom. Jego znamionowa pojemność byłaby o 15% wyższa niż obecnych ultradużych statków. Według twórców projektu charakteryzuje się on zoptymalizowaną konstrukcją kadłuba i napędem dwupaliwowym LNG, zgodnym z przepisami IMO dotyczącymi redukcji emisji CO2. Statek będzie miał również przyłącze do zasilania energią z lądu. Jego wymiarów jednak nie podano.
Projekt zbiegł się w czasie z deklaracjami chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych, które stworzyło 7-letni plan dominacji na rynku ekologicznego budownictwa okrętowego. Obejmuje on rozwój łańcuchów dostaw w celu szybszej produkcji statków na alternatywne paliwo oraz przyspieszenie prac badawczo-rozwojowych nad amoniakiem i metanolem.