Projekt budowy pięciu innowacyjnych kontenerowców, które łączyłyby napęd żaglowy i zasilanie metanolem, został anulowany. Firma Zéphyr & Borée, zaangażowana w to przedsięwzięcie, zapewniła jednak, że nadal jest zainteresowana jego realizacją. Powodem decyzji jest sytuacja polityczna we Francji oraz spadki na rynku przewozowym.
Pod koniec września br. stocznia Hyundai Mipo w Korei Południowej poinformowała o anulowaniu „na wniosek armatora” zamówienia złożonego w maju 2023 r., Jego wartość to prawie 315 mln USD. Miały to być kontenerowce o pojemności 1300 TEU, które planowano wprowadzić do eksploatacji w latach 2025–2026.
Od lipca br., od czasu upadku francuskiego rządu i nowych wyborów parlamentarnych, firma Zéphyr & Borée miała trudności z uzyskaniem finansowania projektu na rynkach finansów publicznych. Ma jednak nadzieję, że gdy sytuacja polityczna się ustabilizuje, będzie mogła kontynuować finansowanie. Ponadto powołuje się na ogólny spadek na rynku przewozów towarowych od zakończenia pandemii COVID-19.
Firmie udało się jednak wprowadzić do eksploatacji unikatowy statek koncepcyjny o nazwie Canopée, który jest jednostką ro-ro, wykorzystywaną do transportu komponentów dla europejskiego programu kosmicznego. Niedawno odbył on swoją pierwszą wizytę w Stanach Zjednoczonych, zawijając do Port Canaveral.