Strategia wymiany floty

Fot: wikipedia

Mærsk złożył zamówienie na 20 nowych jednostek, które staną się częścią jego planu rewitalizacji floty ogłoszonego w sierpniu 2024 r. Ponadto armator sfinalizował umowy czarterowe z kilkoma dostawcami tonażu.

Celem firmy jest wymiana statków oraz utrzymanie całkowitej pojemności ok. 4,4 mln TEU, w przeciwieństwie do innych przewoźników, którzy działają na rzecz zwiększenia pojemności swojej floty. Alphaliner szacuje, że ​​Mæersk posiada obecnie ok. 330 statków, a kolejne 387 ma w czarterze.

Nowe jednostki, o pojemności 9–17 tys. TEU, mają posiadać napędy dual fuel. Dostawy zaplanowano na lata 2028–2030. Większość zamówień trafi do chińskich stoczni Yangzijiang Shipbuilding i New Times Shipbuilding, a sześć do południowokoreańskiej Hanwha Ocean. Ponadto Mærsk zamówił wcześniej łącznie 25 statków zasilanych metanolem. Dodatkowo ok. 500 tys. TEU pojemności zapewnią jednostki czarterowane.

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #291
Poprzedni artykułZłe prognozy na kolejne lata
Następny artykułPod znakiem spadków