Federalna Komisja Morska (FMC) USA wyraziła, na początku lutego br., zgodę na funkcjonowanie nowego sojuszu żeglugowego HMM, Ocean Network Express (ONE) i Yang Ming, który działa pod nazwą Premier Alliance. Zastąpił on The Alliance, który przestał działać po odejściu Hapag-Lloyda.
Armatorzy złożyli wszelkie dokumenty do FMC 28 października 2024 r., jednak urząd poprosił o dodatkowe informacje. Według urzędników były one niezbędne do przygotowania analizy ekonomicznej skutków konkurencyjnych umowy. Zatwierdzenie umowy Premier Alliance nastąpiło kilka dni po uruchomieniu Gemini, czyli wspólnego przedsięwzięcia Mærska i Hapag-Lloyda.
Nowy sojusz obejmuje takie kwestie jak: współdzielenie statków, wymianę slotów oraz możliwość omawiania i uzgadniania wielkości, a także liczby statków działających na podstawie umowy. HMM, ONE i Yang Ming poinformowały również, że zwiększą obsługę na kluczowych trasach i dodadzą nowe na tych serwisach, aby zrekompensować utraconą przepustowość. Ponadto Premier Alliance postanowił zawrzeć umowę o współpracy z MSC.