HMM powinno zostać sprywatyzowane. Właśnie w momencie dobrej sytuacji na rynku przewozów kontenerowych – stwierdził Cho Seung-hwan, minister gospodarki morskiej i rybołówstwa rządu Korei Południowej. W jego opinii bycie państwową firmą nie pomaga armatorowi w prowadzeniu biznesu. Szczególnie gdy odnotowuje wysokie zyski.
– Idealnie byłoby sprzedać część udziałów państwowych, zanim branża żeglugowa wejdzie w cykl spowolnienia lub załamania – powiedział.
Szczególnie że HMM odnotował rekordowe wyniki za I półrocze 2022 r. Przychody wzrosły o 87%, a zysk operacyjny o ponad 150%. Zysk netto wyniósł 4,65 mld USD, w porównaniu z zaledwie 286 mln w 2021 r. HMM jest obecnie 8. największym armatorem kontenerowym na świecie. Dysponuje pojemnością przewozową ok. 800 tys. TEU, operując jednostkami o pojemności 24 tys. TEU, a w planach ma dalsze inwestycje. Do 2026 r. potencjał HMM wzrośnie do 1,2 mln TEU. Firma planuje również więcej niż podwojenie swojej floty tankowców z 10 do 25 VLCC oraz masowców z 19 do 30 statków. Plan zakłada również rozwój działalności logistycznej.
Jeszcze do połowy 2020 r. firma była w bardzo trudnej sytuacji po 20 kwartałach strat. Główni udziałowcy armatora, państwowy Koreański Bank Rozwoju i Korea Ocean Business Corporation, podjęli nawet kroki, aby uratować go przed możliwym bankructwem. Obecnie obie organizacje posiadają ok. 40% procent akcji znajdujących się w obrocie HMM. Oprócz akcji otrzymali także warranty i obligacje zamienne. W efekcie za pośrednictwem banków rząd w Seulu posiada łącznie 70% udziałów HMM.