Długość tras przejechanych przez niemieckie ciężarówki w okresie od stycznia do października br. spadła o 2,1% – wynika ze statystyk Federalnego Urzędu Transportowego BAG. Jednocześnie polskie ciężarówki zwiększyły obecność na niemieckich drogach. Zestawienie przygotowano w oparciu o statystyki opłat drogowych, z których wynika, że aż 18,6% z otaksowanych ciężarówek pochodzi z Polski. Jeszcze w 2019 r. udział polskich przewoźników w niemieckim transporcie drogowym wynosił 16,07%.
Według informacji BAG od stycznia do października br. praca przewozowa ciężarówek o masie 7,5 t i więcej wyniosła w Niemczech 34,6 mld km, co oznacza spadek o 0,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2021 r. W tym czasie ciężarówki niemieckich przewoźników odnotowały spadek pracy przewozowej o 2,1%. Z kolei ciężarówki przewoźników spoza Niemiec mogą pochwalić się globalnym wzrostem o 1,2% w ujęciu r/r. Udział w pracy przewozowej poprawiły Litwa, która zajmuje 3. miejsce (wzrost udziału o 4,1%) oraz będąca liderem Polska (wzrost o 6,7%). Na 2. miejscu są Czechy, ale przewoźnicy z tego kraju nie mają szans na awans. Tylko w październiku ciężarówki polskich przewoźników przejechały w Niemczech aż 644,3 mln km, co stanowi połowę całego tegorocznego przebiegu czeskich przewoźników od stycznia do października br., który wyniósł 1,135 mld km.