Współpraca objętych sankcjami

fot. Freepik

Rosja i Wenezuela planują utworzenie wspólnego przedsiębiorstwa żeglugowego w celu zwiększenia wymiany handlowej między tymi krajami, objętymi światowymi sankcjami. Armator miałby obsługiwać m.in. okupowany przez Rosję port Sewastopol, na Krymie, zapewniając transport artykułów spożywczych i przemysłowych. Przewozy mogą ruszyć na początku lata br.

Jak twierdzą Rosjanie, Krym jest gotowy dostarczać zboże, wino, produkty chemiczne, urządzenia elektryczne, sprzęt spawalniczy, statki, a Wenezuela kawę, kakao, mięso, owoce morza i owoce z południa. Wartość możliwych obrotów handlowych, bez ropy, wyliczono na 300 mln USD.

Głównym portem w Ameryce Południowej byłby Puerto Cabello, oprócz Sewastopolu serwisy miałby docierać także do Petersburga i Noworosyjska.

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #250
Poprzedni artykułKontenerowe rekordy zamówień
Następny artykułTransport drogowy z polskiej i unijnej perspektywy