NYK ma zamiar wykorzystać w swoich zbiornikowcach LNG silniki dual fuel wyposażone w nowoczesną technologię dwusuwową. W pierwszych próbach na lądzie silniki o zmiennym stopniu sprężania (VCR) obniżyły zużycie paliwa o 6% podczas pracy w trybie diesla oraz o 3% w trybie gazowym. Biuro projektowe silników China State Shipbuilding Corporation, WinGD i firma Mitsui E&S DU Company (MESDU) opracowały pierwszy na świecie projekt morskiego silnika wysokoprężnego o zmiennym stopniu sprężania (VCR), który trafi na nowe jednostki NYK.
Stopień sprężania jest podstawowym parametrem konstrukcyjnym każdego silnika spalinowego i ma ogromny wpływ na wydajność, maksymalną moc oraz wielkość sił wywieranych na elementy silnika. W przypadku VCR głównym celem jest oszczędność paliwa.
Według WinGD nowy projekt został stworzony z myślą o dwupaliwowych napędach. Poprzez mechaniczną regulację długości skoku tłoka, system może zwiększać lub zmniejszać stopień sprężania silnika, optymalizując go pod kątem spalania LNG lub oleju opałowego. W przeszłości projektanci silników dwupaliwowych musieli wybrać jeden stopień sprężania, który działał wystarczająco dobrze dla obu paliw, bez optymalizacji dla żadnego z nich. Dzięki VCR po raz pierwszy silnik można ustawić na odpowiedni stopień sprężania dla odpowiedniego paliwa. Może to być przydatne nie tylko w przypadku LNG, ale także biopaliw i e-paliw.