Pierwszy kontenerowiec Mærska napędzany metanolem przypłynął 28 sierpnia br. do Europy. Jego oficjalny chrzest i nadanie mienia Laura Maersk odbędzie się 14 września br. w Kopenhadze. Statek ma zapoczątkować nową erę w żegludze kontenerowej i przemyśle morskim.
Jednostka ma 2100 TEU pojemności i jest przystosowana do żeglugi na Bałtyku. Mærsk umieścił na niej napis „All the Way to Zero”, aby podkreślić swoje zaangażowanie w dekarbonizację. Firma oświadczyła, że do 2030 r. zamierza transportować co najmniej 25% ładunków oceanicznych przy użyciu ekologicznych paliw w porównaniu z poziomem bazowym z 2020 r. Celem Mærska jest zerowa emisja netto do 2040 r.
A.P. Moller – Mærsk zamówił pierwszy na świecie kontenerowiec zasilany metanolem w 2021 r., a odebrał ten statek ze stoczni w Korei Południowej na początku lipca br. Łącznie Duńczycy zamówili 24 jednostki dual fuel z możliwością zasilania metanolem, które będą wchodziły do eksploatacji w latach 2024–2026.
Według DNV obecnie zamówiono 144 kontenerowce napędzane metanolem, co stanowi 80% wszystkich kontraktów na jednostki zasilane tym paliwem, które mają zostać wprowadzone do użytku w ciągu najbliższych 5 lat.