Carnival Corporation, największy na świecie armator wycieczkowców, oświadczył, że działalność jego floty (skupiającej prawie 100 cruiserów) „jest na odpowiednim poziomie”, aby osiągnąć cele redukcji emisji gazów cieplarnianych, potwierdzając również postęp w osiąganiu takich celów. Firma realizuje strategię zmniejszenia zużycia paliwa, a także stosowania nowych technologii i obniżenia emisji dzięki alternatywnym paliwom.
W ubiegłym roku Carnival poinformował, że przyspiesza cel redukcji emisji gazów o 4 lata, zobowiązując się do osiągnięcia co najmniej 20-proc. zmniejszenia emisji do 2026 r. zamiast do 2030 r. (w porównaniu z emisją z 2019 r). Obecnie firma podaje, że spodziewa się 18-proc. redukcji w 2024 r. (w porównaniu do 2019 r.).
Jednym z kluczowych kroków jest zmniejszenie zużycia paliwa. Przeprowadzono wiec modernizację statków za pomocą nowoczesnych i wydajnych systemów HVAC, wykorzystujących technologię LED i inteligentne oświetlenie oraz zdalne monitorowanie, które zmniejszyło zużycie paliwa o 5%–10% na statek. Ponadto 60% statków korporacji jest obecnie przystosowanych do korzystania z energii w porcie.
Ponadto od 2020 r. Carnival pozbył się 26 starszych, mniej wydajnych jednostek, a ¼ floty to nowsze, sprawniejsze statki. Zastosowano w nich m.in. optymalizację konstrukcji kadłuba, specjalne powłoki zmniejszające opór wody i systemy „smarowania powietrzem”, które mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 5%.
Carnival była także pierwszą firmą wycieczkową, która wprowadziła statki przystosowane do zasilania LNG. Obecnie flota tego armatora liczy dziewięć cruiserów zasilanych gazem. Testowane są również biopaliwa oraz możliwość wykorzystania ogniw paliwowych zasilanych wodorem otrzymywanym z metanolu.