Blisko 9-proc. wzrost wolumenu, który przełożył się na dodatkowe 12 mln t ładunków w największych polskich portach morskich, pozwolił osiągnąć rekordowy wynik 146,4 mln t masy towarowej przeładowanej w 2023 r. Można więc powiedzieć, że w okresie ostatnich dwóch dekad, w których „Namiary na Morze i Handel” systematycznie publikują wyniki przeładunkowe nastąpiło potrojenie obrotów (wzrost o 212%) w polskich portach morskich.

Motorem wzrostu był Port Gdańsk, który obsłużył w 2023 r. łącznie 80,96 mln t, notując 18,7-proc. przyrost. Pozytywne zmiany obserwowano także w Gdyni, której przeładunki po 5,3-proc. wzroście osignęły 29,4 mln t. Spadek przeładunków zanotował zaś kompleks portowy Szczecina i Świnoujścia. Obniżenie poziomu obrotów o ponad 4% przełożyło się na wynik wynoszący 35,32 mln t w 2023 r. Spadek odnotował także port w Policach, który łącznie przeładował w ostatnim roku 728,3 tys. t.


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Pole wymagane
PRZEZMaciej Matczak
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 03/2024
Poprzedni artykułUnijna niespodzianka
Następny artykułPraktyczne skutki „otwartego” katalogu opłat portowych