Porty Trójmiasta intensywnie przygotowują się do obsługi statków o większym zanurzeniu. W 2024 r. najważniejsze prace skupione były głównie na modernizacji nabrzeży, które będą gotowe na przyjęcie większych statków i w konsekwencji na zwiększenie przeładunków.

Ważnym celem portowych inwestycji staje się także próba pozyskania nowych terenów. Port Gdynia buduje już nowe falochrony, które umożliwią później budowę portu zewnętrznego, i przygotowuje do niego dojazd drogowy.

W zeszym roku w Porcie Gdańsk rozpoczęto pracę przy projekcie przebudowy czterech nabrzeży portu wewnętrznego o łącznej długości prawie 2 km: Rudowego, Bytomskiego, Wiślanego i Węglowego. Inwestycja polega także na budowie infrastruktury podziemnej i kolejowej. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zdobył dofinansowanie tych prac w wysokości 85%, z instrumentu „Łącząc Europę” na lata 2021–2027 (CEF 2). Kwota dofinansowania zbliża się do 100 mln euro, cały projekt ma zostać zakończony w grudniu 2027 r.


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Required field
PRZEZGrzegorz Bryszewski
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 01/2025
Poprzedni artykułW trosce o europejski przemysł
Następny artykułWięcej kontenerów i instalacje MEW