W największym terminalu kontenerowym na Bałtyku, Baltic Hub, trwają dwie duże inwestycje. Pierwsza z nich, nabrzeże T3, zwiększy możliwości przeładunkowe do 4,5 mln TEU rocznie. Druga – terminal instalacyjny MEW T5 – umożliwi budowę pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej Baltica 2.

Kontenerowy potencjał

Budowa T3 rozpoczęła się w październiku 2022 r., wykonawcą prac zostało konsorcjum firm Budimex S.A. i Dredging International NV. Terminal został zlokalizowany na wschód od istniejącego nabrzeża T1, a jego budowa wymagała zalądowienia terenu o wielkości ok. 36 ha. Gotowy obiekt będzie oferował nabrzeże o łącznej długości 717 m i głębokości ok. 18 m.

Pod koniec lutego ub.r. wykonawcy udało się osiągnąć poziom zaawansowania budowy 40%, zakończono wówczas zalądowienie i skupiono się na pracach kafarowych i żelbetowych. Cztery miesiące później, czyli w czerwcu ub.r., zaawansowanie prac określono na 60% i z tej okazji nastąpiło również uroczyste wmurowania kamienia węgielnego na budowie.


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Required field
PRZEZGrzegorz Bryszewski
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 01/2025
Poprzedni artykułNowe nabrzeża dla większych jednostek
Następny artykułArktyka, czyli omijanie kontynentów