Knutsen NYK Carbon Carriers, spółka zależna NYK i Knutsen Group, przygotowała projekt statku do przewozu skroplonego CO2, a także pływającego obiektu do jego składowania. To kolejny krok w rozwoju sektora CCUS (wychwytywania, wykorzystania i składowania CO2).
Jednostka ma wykorzystywać do transportu technologię LCO2-EP Cargo Tank. Ponieważ nie ma potrzeby schładzania CO2 do bardzo niskich temperatur, cały proces jest łatwy w obsłudze oraz zmniejsza zużycie energii i koszty operacji podczas skraplania. Zbiornik LCO2-EP Cargo Tank został opracowany do transportu CO2 w temperaturze otoczenia i podwyższonym ciśnieniu (od 0°C do 10°C i od 34 bar do 45 bar).
Firma opracowała również koncepcję FLSU, czyli pływającej jednostki magazynowej. Dzięki jej wykorzystaniu koszt skraplania CO2 i wymagana powierzchnia lądowa w łańcuchu wartości CCUS mogą zostać zmniejszone, co rozszerza możliwości realizacji całego przedsięwzięcia.
Spółka joint venture Knutsen NYK Carbon Carriers została założona przez Knutsen i NYK w styczniu 2022 r. i koncentruje się na rozwoju działalności w zakresie transportu i składowania skroplonego CO2 na morzu.