Kontenerowce na metanol

Fot. Tom Nast - stock.adobe.com

Yang Ming wyczarteruje 3, będące w budowie, dwupaliwowe kontenerowce zasilane metanolem od japońskiej firmy leasingowej Shoei Kisen Kaisha. Statki zostały już zamówione w stoczni Imabari Shipbuilding. Ich dostawa jest zaplanowana na lata 2028 i 2029, a każdy z nich będzie miał pojemność 8000 TEU.

Yang Ming, który plasuje się w Top 10 największych armatorów kontenerowych na świecie, ze zdolnością przewozową nieco ponad 700 tys. TEU, postanowił w ten sposób wzmocnić swoją pozycję na rynku. Plan optymalizacji floty przewiduje wymianę ponad 20-letnich statków o pojemności od 5500 do 6500 TEU oraz dodanie 13 nowych statków, w tym 6 o pojemności 8000 TEU oraz 7 o pojemności 15 tys. TEU, wyposażonych w napędy duel fuel m.in. do zasilania LNG.

Yang Ming jest częścią przebudowanego obecnie Premier Alliance, który został uruchomiony w lutym 2025 r. wraz z HMM i Once Network Express (ONE).

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #298
Poprzedni artykułStatki do przewozu CO2
Następny artykułPotencjał w intermodalu