Niemcy wobec współpracy bałtyckiej

Ze wszystkich unijnych państw Regionu Morza Bałtyckiego największym i najbardziej znaczącym są zdecydowanie Niemcy. Stąd też zrozumienie niemieckich pomysłów na współpracę bałtycką oraz niemieckiego...

Inwestycje w portach bałtyckich

Polskie porty przodują wśród innych na Morzu Bałtyckim pod względem liczby i skali projektów realizowanych na swoich terenach i tych prowadzonych od strony morza....

Trudny rok dla bałtyckich portów

Światowe przewozy ładunków drogą morską po rocznym wzroście wynoszącym 2,4% osiągnęły poziom 12,3 mld t w 2023 r. Niewielki przyrost, o wysokości 1,6%, został...

Inwestycyjny zastrzyk z KPO

Terminal instalacyjny offshore w Gdańsku poszukiwanie niewybuchów na dnie morskim i prace, które pozwolą na budowę terminali serwisowych MEW w Ustce, Łebie i Darłowie....

Minimalizacja inwestycyjnego ryzyka

Chociaż obowiązek certyfikacji polskich morskich farm wiatrowych wprowadzono ustawą już 2 lata temu, to temat...

Nowatorski projekt w zawieszeniu

Projekt budowy pięciu innowacyjnych kontenerowców, które łączyłyby napęd żaglowy i zasilanie metanolem, został anulowany. Firma...

Z naciskiem na cyberbezpieczeństwo

Towarzystwo klasyfikacyjne DNV przejęło trzecią z kolei firmę świadczącą usługi cyberbezpieczeństwa w ciągu 4 lat,...

Wspólna Kaczka Golf Cup 2024

„Namiary na Morze i Handel” tradycyjnie już zapraszają na turniej Wspólna Kaczka Golf Cup, który...

Trudny rok dla bałtyckich portów

Dane cząstkowe za I kwartał 2024 r. wskazują na radykalny wzrost obrotów przeładunkowych kontenerów w...

Szara flota bez pilotów

Od czasu wprowadzenia częściowych sankcji na rosyjski transport ropy naftowej w 2022 r. duńskie władze...

O biznesie w regionie

W Szczecinie odbył się Baltic Economic Congress. Spotkanie w Teatrze Polskim w Szczecinie zorganizowane 1 października przez Północną Izbę Gospodarczą przyciągnęło przedstawicieli różnych branż...

Krytyczne uwagi o DAC

Europejskie stowarzyszenia kolejowych przewozów towarowych wspólnie zaapelowały do Unii Europejskiej o ostrożne i przemyślane podejście do wprowadzenia automatycznych sprzęgów cyfrowych (DAC), czyli urządzeń pozwalających...

Terminal kontenerowy w Korytarzu Środkowym

Nowy terminal kontenerowy w kazachskim Porcie Aktau chce zbudować chińska spółka Lianyungang Port Group wspólnie z Kolejami Kazachskimi (KTZ). Inwestycja ma poprawić przepustowość Korytarza...

Paliwowa schizofrenia

Dwie całkowite różne narracje obowiązują w temacie radykalnego spadku czy też nawet całkowitego zaprzestania używania...

Dojenie na fali

Piraci, terroryści i wojna na Ukrainie napędzają biznes morski. Podnosimy stawki frachtowe, bo nie można...

Morski hub zamiast ogórków

Sezon ogórkowy to zawsze okazja do odgrzewania starych kotletów i odgrzebywania tematów, które zaistniały niejednokrotnie...
Namiary na Morze i Handel nr 20/2024
Namiary na Morze i Handel nr 20/2024

Aktualny numer

Namiary na Morze i Handel
nr 20/2024

Wybrane teksty numeru:

  • Security by designRafał Cichocki, kierownik Centrum Cyberbezpieczeństwa Morskiego UMG
  • Dyrektywa NIS2 – czas start – W sektorze transportu nowe przepisy wprowadzają m.in. obowiązek szybkiego zgłaszania incydentów

Najbliższy numer Przemysł przyportowy (konstrukcje stalowe, energetyka) 04 listopada 2024

Informacja o Twoich danych

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Drogi użytkowniku,
25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”
W związku z tym informujemy cię o przetwarzaniu twoich danych oraz zasadach na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Jakich danych dotyczy zgoda?
Zgoda dotyczy danych, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów oraz innych funkcjonalności strony Namiarów na Morze i Handel w tym zapisywanych w plikach cookies.

Kto administruje twoje dane?
Administratorem twoich danych będzie wydawca dwutygodnika Namiary na Morze i Handel, firma Namiary Sp. z o.o., którego szczegółowe dane znajdziesz tutaj oraz zaufani partnerzy wydawcy.
W związku z powyższym zgadzam się na profilowanie i przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych, które są zbierane w ramach korzystania przeze mnie ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności strony www.namiary.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies przez wydawcę Namiary Sp. z o.o. i Zaufanych Partnerów również po rozpoczęciu obowiązywania RODO czyli od 25 maja 2018 roku.
Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i możesz ją wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.